Fac consiliere politică și nu am putut să refuz oportunitatea de a-i lua interviu lui Ioan Dan Niculescu, cel care a stabilit coordonatele de brand pentru campania actualului Președinte al României, Klaus Iohannis, adică, cum spune Cosmin Bumbuț, imaginea aia de Schwarzenegger combinat cu Mercedes pe care o respiră Iohannis.

Mihaela Ivan: Cum ai ajuns să faci parte din echipa de campanie în mediul online a domnului Klaus Iohannis, actual Președinte al României și care a fost rolul tău în aceasta?

Ioan Dan Niculescu: Acum doi ani am avut privilegiul, pentru că așa îl consider, să construiesc alături de echipa mea din Iași manualul de brand și sistemul de identitate vizuală a PNL. Acesta mi-a deschis ochii asupra filosofiei și valorilor liberale pe care am descoperit că le îmbrățișez și s-a deschis și o ușă către colaborarea care avea să se întâmple anul acesta începând din luna august. Frumusețea echipei a constat în niște numitori comuni, înclusiv relativa lipsa de experiență în comunicare politică, dar și plăcerea și bucuria de a accepta provocări și obiective care să pară imposibil de atins într-un timp relativ scurt. Aceste puncte comune le-am realizat abia pe la mijlocul campaniei și s-au confirmat la sfârșitul acesteia, când, uitându-ne în jur am realizat că am atins obiectivele propuse și suntem aceeași mână de oameni, în pofida situațiilor dificile întâmpinate. Aș adăuga la acești numitori comuni și convingerile personale.

Rolul meu a fost de a realiza identitatea vizuală și sistemul de comunicare vizuală pornind de la branding-ul ACL, continuând cu construirea brandului Klaus Iohannis, la care am participat parțial strategic și în totalitate pe partea de grafică și apoi aveam să continuăm pe online, unde am făcut toate materialele vizuale.

Mihaela Ivan: Cât timp ați petrecut cu domnul Klaus Iohannis pentru a-l cunoaște în vederea realizării strategiei de campanie?

Ioan Dan Niculescu: Destul de puțin, în comparație cu timpul pe care l-am petrecut cu alți clienți pe care i-am avut în ultimii 12 ani.  Pe de o parte exista suficient material de studiu, dar și pentru că este un personaj carismatic care transmite suficient de mult într-un timp foarte scurt. Din interior, îți spun că el nu este învățat să vorbească mult, pentru că nu are nevoie de foarte multe cuvinte pentru a transmite ce are de transmis. Rareori am avut ocazia să mă întâlnesc cu un asemenea om și niciodată plăcerea de a lucra cu un asemenea client.

Pentru a pune bazele comunicării de brand au fost suficiente relativ puține întâlniri. Mantra brandului și adevăratele valori transced personajul.

Mihaela Ivan: Ce valori de brand ale domunul Klaus Iohannis ați vizat în realizarea strategiei de campanie pe Facebook?

Ioan Dan Niculescu: Au fost două componente separate: 1. valorile personale ale domnului Klaus Iohannis, ale omului, dar și cele ale omului politic. 2. din rezultatele studiilor de cercetare realizate înaintea campaniei am constatat că valorile domnului Iohannis corespundeau cu cele pe care le are segmentul de vârstă pe care ne-am focusat –  18-35 de ani. Astfel, ne-am dat seamna că ele au nevoie doar de o foarte bună comunicare a lor, de notorietate, fiind siguri că rezultatele vor apărea dacă mergem în această direcție.

Corectitudinea, adevărul, echidistanța, simplitatea sunt valorile de bază pe care ne-am axat. Studiile noastre au arătat că acestea sunt valorile pe care românii le așteaptă de la un Președinte.

Noi fiind relativ virgini în tipul acesta de comunicare, ni s-a părut foarte simplu de realizat strategia, având de comunicat un astfel de profil de candiat. Toate acestea cu riscul de a părea uneori insipizi și monotoni, ne-am ținut de aceste valori ale brandului.

Mihaela Ivan: Există o reticență din partea unor specialiști în comunicare/advertising în a lucra în domeniul politic. Crezi că datorită succesului vostru i-ați încurajat să fie mai deschiși în a colabora pe proiecte din acest domeniu?

Ioan Dan Niculescu: Eu nu pot să vorbesc în numele altora, însă pentru noi a fost vorba de provocare și aveam un produs foarte bun. Tocmai de aceea m-aș fi  simțit personal vinovat dacă rezultatul alegerilor nu ar fi fost acesta, pentru că știam că ar fi fost din vina comunicării. Nu știu dacă am inspirat și alte agenții, pentru că ține de cele două variabile: produs și provocare.

Mihaela Ivan: Cât de implicat a fost domnul Iohannis în activitatea de pe Facebook? A scris mesaje, a aprobat, a postat personal câteva dintre acestea?

Ioan Dan Niculescu: O da.. și era foarte atent la detalii, are o oarecare obsesie la detalii. În plus am învățat de la el, tot datorită implicării sale, să fim prudenți cu resursele, pentru că erau limitate comparativ cu concurența. Nu a existat postare care să nu fi fost aprobată de dumnealui și verificată din toate punctele de vedere. În prima etapă au fost mici greșeli pe care noi nu le-am sesizat, dar pe care le-a observat chiar el.

Mihaela Ivan: În interviul pe care l-ai dat celor de la Adevărul spuneai: „am uitat să pun o virgulă într-un text, nu am văzut eu, nu au văzut-o mai mulţi colegi şi a sesizat-o domnul Iohannis şi ne-a amintit că detaliile contează. Am intrat în pământ, a fost un moment groaznic pentru noi, fiind la început de drum, am avut grijă să nu mai lipsească absolut nimic niciodată.”

Ioan Dan Niculescu: A fost un moment de panică, dar am avut de învățat și de acolo. De aceea credem că fără implicarea dumnealui nu am fi ajuns la acest rezultat și comunicarea brandului nu ar fi fost una autentică.

În anumite momente noi ne-am fi dorit să fim mai agresivi, incisivi, dar nu ni s-a permis. Controlul pe care l-am avut din partea lui ne-a tăiat uneori aripile în direcția asta, dar așa am avut surpriza să câștigăm fără neadevăruri și artificii.

Mihaela Ivan: Ați avut un buget fix în care ați fost nevoiți să vă încadrați sau ați fost lăsați să investiți în promovarea paginii și a mesajelor cât ați considerat că este nevoie?

Ioan Dan Niculescu: Nu sunt un om al cifrelor și nu am fost la curent cu acestea. Bugetul fusese prestabilit, dar aveam să fim puși în fața unor situații foarte diferite, astfel încât am fost nevoiți să inovăm.

Oricum, știam de la început că nu avem un buget consistent. Noi fiind oameni de comunicare, știi și tu că suntem obișnuiți să lucrăm cu bugete mereu disproporționate cu ideile noastre. Cred că și lipsa de experiență ne-a făcut să fim mai detașați și să ne dăm voie să improvizăm, să facem WOW din foarte puțin.

Mihaela Ivan: Mi se pare interesant că aduci în discuție lipsa de experiență însă, să se-nțeleagă, te referi la comunicare politică, deoarece tu ai în spate 12 ani de comunicare vizuală, adică experiență. Nu ești chiar un novice.

Ioan Dan Niculescu: Se spune că „esențialul scapă ochiului”, făcând de mulți ani comunicare vizuală știam că nu avem nevoie de experiență în comunicare politică, pentru că noi trebuia să ajungem să le vorbim oamenilor. Comunicarea, în ansamblu a fost una politică, dar era de la niște oameni care știu problemele reale ale țării către alții asemenea lor.  Tocmai de aici a venit și ideea numelui agenției nostre: People & People. Credem că nu există distanță mai mare dintre doi oameni decât cea a unei comunicări prost înțelese de către unul dintre cei doi. De comunicare ține bunul mers al unui proiect.

Nu am urmărit rețete de succes din alte campanii din ultimii 25 de ani, da, le-am studiat, dar ne-am raportat la impactul lor asupra noastră și dacă noi simțeam că unele strategii ne agasează, sunt  depășite, am considerat că, probabil, și altora li se pare la fel.

Mihaela Ivan: În opinia ta, cu ce s-a diferențiat această campanie online a domnului Iohannis față de campania domnului Victor Ponta?

Ioan Dan Niculescu: Nu am fost previzibili ca stategie, iar celălalt profil a fost previzibil, până în ultima secundă. De asemenea, am conștientizat în ultimele două săptămâni că greul cade pe umerii noștri, a mediului online.

O altă diferență a fost caracterul uman față de cel mecanic.  Am fost în permanență deschiși și atenți la ceea ce se-ntâmplă.

Unii candidați au neglijat pentru ultima dată importanța online-ului. S-a produs o mică revoluție și zâmbesc când văd unii oameni care stârnesc reacții negative postând împotriva domnului Iohannis, rămânând șocați de reacțiile pe care le primesc.

Mihaela Ivan: Știu asta, am făcut-o și eu postând articole în care părerea mea nu este similară cu a mulțimii. Cred că este normal să existe și astfel de păreri, dar consider că cel mai important este să se aprindă un beculeț tuturor formațiunilor politice, să înțeleagă că pe scena politică nu se mai joacă cum s-a jucat, iar „oamenii tineri și frumoși” au nevoie de astfel de provocări sociale în social media, tocmai pentru că este vorba de acest domeniu aparent limitativ din punct de vedere creativ.

Ioan Dan Niculescu: Da, și cred că s-a făcut o confuzie între cauză și efect, iar avantajul paginii domnului Iohannis a fost acela al oglinzii și al reflexiei. Oglinda nu va motiva alți oameni, dar va reflecta o stare de spirit ce nu e vizibilă ochiului. Engagement-ul si miile de mesajele de la oameni  care convergeau în aceeași direcție transmiteau clar că se întâmplă ceva. Îmi amintesc, felul în care am postat în ultimele 48 de ore, tot natural. De exemplu, după un scurt debate am  hotărât să comunicăm „ Am câștigat pe online”, fără să așteptăm să transmită asta televiziunile. Ne-am permis să facem asta, pentru că așa a fost. Rezultatul era intuibil, evident. Fără like-uri cumpărate, propagandă sau neadevăruri.

Printre alte fraze schimbate cu domnul Iohannis, una mi s-a întipărit în minte: „Vreau o campanie altfel”.  Asta a făcut să studiez toate campaniile care s-au făcut în ultimii 25 de ani. Candidatul este altfel, România de azi e altfel, oamenii de azi sunt altfel, aveam un concept altfel și campania aceasta trebuia să fie altfel. Prima mare diferență este domeniul online. Felul în care evoluează lucrurile în zona tehnică este evident și cere oameni dinafară, noi în comunicarea politică, care să nu fie rutinați. E vorba de designer approach. Asta dorește să facă și People & people în continuare.

Mihaela Ivan: Am vorbit mult despre strategie, branding, creație. În opinia ta, Klaus Iohannis este un brand politic sau un om politic?

Ioan Dan Niculescu: Klaus Iohannis este și a fost un om politic și de câteva luni a devenit și un brand. Nu cred că se exclud cele două. Este un brand personal politic. A  fost nevoie de crearea unui brand cu adevărat eficient din cauza lipsei de timp și fonduri. Dacă dorești să câștigi alegerile la nivel național cu un candidat cu o notorietate relativ redusă care și-a făcut un obicei din a nu comunica excesiv, atunci e nevoie să construiești un brand. Fiecare politician și persoană publică are un brand personal, iar diferența dintre ele constă în felul în care sunt ele construite. Unele cresc de la sine și necontrolat, născându-se personaje controversate pe care fiecare le interpretează așa cum le înțelege, iar un brand politic atent construit nu va da loc pentru spațiu de manevră în percepția publică. Din păcate nu avem prea multe astfel de branduri pe scena noastră politică, dar sunt sigur că vor apărea pentru că cele care nu vor face pasul acesta se vor stinge. Am văzut mulți Luceferi apunând deja și vor mai urma.

Mihaela Ivan: Campania doamnei Monica Macovei a fost un astfel de exercițiu, dar, din câte văd, s-a oprit. Unele surse spun că a fost doar un experiment din partea serviciilor care, până la urmă a reușit. Oricum s-a demonstrat că marketingul politic și mediul online, respectiv rețeaua de socializare Facebook pot ajuta un om politic să câștige procente bune.

Ioan Dan Niculescu: Pentru binele și reala competiție pe scena politică este bine să existe astfel de inițiative și sper că o să continue. Poate că a fost ușor prea creativă campania pentru a avea un ecou real în sufletul și mințile oricărei categorii de vârste. Să fi fost un experiment, am auzit și eu, dar nu știu ce să zic.

Erau însă oameni din segmentul nostru de vârstă care în primul tur au votat cu doamna Macovei ca să vadă ce se-ntâmplă și m-a bucurat că vor să-și exercite un drept de care nu am profitat, la nivel de generație, în ultimii ani. Capacitatea de analiză și sinteză reală a vieții politice este dificilă, iar oamenii considerau că nu au de ce să iasă la vot: „i-am văzut, nu merită votul meu nici stânga, nici dreapta, nu votez”. Acum deveniseră conștienți de importanța votului lor și erau curioși de ce se va întâmpla, dacă are efectul scontat. O conștientizare a acțiunii civice ca si cauză a unui efect.

Ambele campanii online au dat roade, iar asta trebuia să fie un semnal de alarmă pentru echipa contracandidatului, încă din primul tur! Oamenii din online erau conștienți că au puterea să schimbe un rezultat în favoarea lor, dacă duminică se trezesc și merg să se joace cu ștampila. O atitudine nouă.

Mihaela Ivan: Oamenii din online, mai exact de pe Facebook și bloguri sunt aceiași oameni din offline, dar au un spațiu interactiv unde se pot exprima direct și rapid, postând pe paginile lor, iar părerile lor sunt automat văzute de alții, se creează dialog, poveste, emoții. Nu cred că e altă lume, ci un mod de a socializa cu capacitatea de a-și extinde efectele în offline.

Ioan Dan Niculescu: Da așa este, iar noi cei de la People & People înțelegem asta. Mediile, online si offline se confundă de multă vreme. De exemplu, dacă îți este foame și comanzi pizza, până nu intri pe smartphone, pe tabletă sau pe laptop să vezi cum arată pizza aia. Vrei să o compari cu altele, pentru că este vorba despre o alegere (cu toate că o comanzi pe aceeași de fiecare dată) așa că verifici pe online. Apoi, știu foarte puține cupluri formate în ultimii cinci ani care să nu se fi cunoscut în online. Au rămas foarte puțini care s-au plăcut în tramvai sau la film. Dacă suntem moral  pregătiți să facem de la alegerile mici la cele mari, în mediul online înseamnă că este parte din noi. Cred că e greșit să faci o disociere între cele două medii și în politică greșeala asta consider că s-a făcut pentru ultima oară.

Mihaela Ivan: Cum ai explica acest fenomen, Facebook, oamenilor care nu-l înțeleg sau celor care chiar îl refuză?

Ioan Dan Niculescu: Există o categorie de oameni fără acces la această rețea socială și unii care-l refuză și sunt intangibili. Glumind, pot spune că marea lor majoritate nici nu pote ajunge la vot pentru că sunt pustnici, călugări sau ceva similar. Oricine altcineva are o rudă, un prieten care este activ pe măcar o platformă de social media. Sunt ani de zile de când oamenii nu mai cred atât de tare în mesajele comerciale și canalele tradiționale, ci în word of mouth. Părerea unui prieten sau unei rude este mai importantă și are influență mult mai mare pentru noi față de orice formă de mesaj.

Că povestea Facebook nu ajunge la toți românii este adevărat, dar să nu uităm că lunar 7,2 milioane de români interacționează pe acest canal, adică un om din trei,  70% sunt activi în fiecare zi. Îi putem spune dependență sau parte din viața noastră. Un român din patru își ia informația de acolo, suficient pentru a înțelege că acolo se pot crea curente care să influențeze într-o parte sau într-alta, chiar și pe cei care nu sunt utilizatori. A nega importanța social media cred că este o atitudine similară cu a bunicilor noștri care credeau în radio și nu în televiziune și este doar o chestiune de timp până ne vom lua informația din online, nu neapărat de pe Facebook. Eu sper ca People & People să înțeleagă asta și peste 15 ani, când cine știe în ce fel se va comunica. În evoluția mediior de comunicare, trebuie să înțelegem și că viteza mare cu care mesajul își atinge ținta face mai dificilă distorsionarea lui.

Mihaela Ivan: Din câte am înțeles, după terminarea acestei campanii, tu și Vlad v-ați dat seama că faceți o echipă bună împreună și ați înființat People & People, o companie de comunicare specializată pe online. Vorbește-mi despre aceasta, ce tip de proiecte vreți să dezvoltați, pe ce criterii o să vă alegeți clienții?

Ioan Dan Niculescu: S-a dezbătut mult influența pe care a avut-o campania în online, dar sunt unele lucruri pe care nu ar fi corect să ni le asumăm, dar ne putem mândri cu faptul că a doua zi, în 17 noiembrie, aveam să devenim profilul politic numărul 1 pe social media în Europa. Am depășit alte figuri politice cu o notorietate mult mai mare, și am reușit să facem asta în doar 4 luni. Atunci a fost momentul când am realizat că ne putem mândri cu rezultatul acesta și că, dacă am reușit să producem o schimbare în acest fel, o să putem să o repetăm.

Am fost un grup de oameni suficient de tineri să avem puterea de a sfida regulile, dar suficient de bătrâni să înțelegem cum să facem asta. Apoi, cu toate că People & People este un nume simplu, un alt semn pozitiv pentru noi a fost când am văzut că domeniul peopleandpeople.com este liber. Când se alinează planetele într-o direcție e oportun să le urmezi.  Dacă am avut o reușită, am hotărât că este bine să nu ne oprim, să nu fie un caz singular, ci primul dintr-o lungă serie. People & People, o companie de comunicare specializată pe on-line, care își va alege proiectele după câteva criterii: să reprezinte o provocare, să aibă activități care să marcheze o schimbare, această schimbare să aibă impact pozitiv asupra societății, să fie o activitate proiectată cu efecte pentru cel puțin 5 ani. Foarte important este să aibă impact pozitiv asupra societății, pentru că de exemplu, noi românii ne-am mai descurcat cu TVA-ul, dar cu zâmbetul am stat rău, iar prin campania prezidențială am reușit să aducem zâmbetul și o euforie generală.

Mihaela Ivan: Dacă ți s-ar propune, ai accepta să lucrezi pentru realizarea și implementarea stategiei online a Premierului Victor Ponta?

Ioan Dan Niculescu: În următorii 5 ani suntem în indisponibilitate tehnică, dar dacă o cauză este justă și credem în ea, acceptăm provocarea sau cel puțin o luăm în calcul. Referindu-te la un singur nume, în acest moment, nu văd din direcția respectivă cumulate criteriile noastre, și atunci e greu de dat un răspuns.

Mihaela Ivan: People&People se ocupă și în prezent de administrarea paginii de Facebook a domnului Iohannis?

Ioan Dan Niculescu: Da, deocamdată da.

Mihaela Ivan: Ce greșeli ai sesizat că s-au făcut de către echipa domnului Ponta, în mediul online?

Ioan Dan Niculescu: Mă străduiesc să nu împart lumea între bine și rău. Lumea se împarte în realități pe care ni le asumăm sau nu, în funcție doar de noi. Îmi este greu să cataloghez ca și greșeală orice realitate care pe noi ne-a ajutat. A avut o comunicare vizuală ok, identitate respectată, fotografii bune, dar au fost niște aspecte care au făcut diferențierea dintre campania domnului Ponta și campania noastră pentru domnul Iohannis, care până la urmă au pus-o în valoare. Începând cu celebra poveste cu Simona Halep, până la declarațiile pe care le făceau unii politicieni susținători al lui Victor Ponta, în ultima zi a campaniei, despre situația din diaspora. Motivul acestor greșeli îmi scapă, aceste lucruri  nu se fac în online, pentru că aici viteza de reacție este mare, în câteva minute se vorbește, se scrie, se taxează. A trecut epoca în care o știre este dezbătută și denuțată după câteva  ore, zile. Într-o campanie în care vrei ca oamenii să te placă genul acesta de acțiuni nu vor avea efectul scontat, din contră.

M-a surprins domnul Geoană când, echidistant fiind, a recunoscut că: „PSD-ul și-a atras un număr foarte mare de antipatii, o situație fără precedent în istoria partidului.” Repet, îmi este greu să le cataloghez ca și greșeli, pentru că ele ne-au pus pe noi în valoare. Sunt recunoscător tuturor piedicilor și momentelor dificile pe care le-am avut pentru că ne-au determinat mereu să căutăm soluții, să fim mai puternici. În ultima parte a campaniei, mulți contracandidați s-au pus în jurul domnului Ponta, lucru care a părut în defavoarea noastră, dar oamenii nu s-au dus în direcția aceea, pentru că ei nu-și mai doreau o astfel de reprezentare. Aveau de ales între reprezentanții întregii clasei politice vechi versus un om. Un om cu o viziune inovatoare.

Mihaela Ivan: Percepția a fost că domnul Iohannis este un om nou. Chiar la începutul campaniei am scris un articol în care subliniam că domnul Iohannis nu a făcut de unul singur Sibiul Capitală Culturală a Europei, ci a fost ajutat și el de mai mulți oameni politici printre care Adrian Năstase, iar proiectul a fost susținut chiar de către PSD. Cred că și datorită campaniei voastre foarte puternice detaliile acestea nu au contat. O altă discrepanță, un paradox a fost între felul în care domnul Iohannis s-a prezentat la dezbateri și felul în care este și a fost prezentat pe Facebook. Asta cred că a fost o altă cauză a migrației majore a oamenilor politici către Ponta.

Ioan Dan Niculescu: Sincer,  cred că motivul este același pentru care Sibiul a ajuns Capitală Culturală Europeană,  un management foarte bun al resurselor. Când nu ai multe resurse la îndemână, ești foarte calculat cu ele, nu le irosești. Să nu uităm că domnul Iohannis este profesor de fizică, om al științelor exacte, al cifrelor. Nu împărtășesc această pasiune, m-am luptat cu matematica, fizica și chimia, dar țin minte felul în care mă impotmoleam într-o demonstrație a unei probleme, când o vedeam pe a doua tablă, nu înțelegeam nimic pe a patra, eram profund dezamăguit pe a cincea și când ajungea domnul profesor pe a șasea tablă, quod erat demonstrandum, venea rezolvarea. Și atunci căpăta sens întreaga poveste.

Mihaela Ivan: Cum crezi că va fi Klaus Iohannis ca Președinte al României?

Ioan Dan Niculescu: Undeva în 2004, într-un interviu dat în calitate de Primar al Sibiului, domnul Iohannis spunea : „Peștele de la cap se-mpute”. Mesajul simplu dar venit de la un om carismatic. Văd cum ne-am schimbat noi, membrii echipei, cum facem lucrurile și cum s-au schimbat oamenii. Eu am devenit mai eficient și sunt sigur că se va transmite și se va refelecta acest lucru la fel cum s-a reflectat în Sibiu sau la Inspectorat. Se schimbă oamenii, se schimbă felul lor de a gândi, de a reacționa, iar numitorul comun va fi el, în următorii 5 ani și în politica românească. Sunt sigur că următoarea campanie la prezidențiale va fi mult mai ușoară pentru domnul Iohannis pentru că deja faptele și ce se va întâmpla vor vorbi de la sine.

Mihaela Ivan: Chiar crezi că va candida și la următoarele alegeri?

Ioan Dan Niculescu: Da, pentru că un om ca dumnealui știe că planurile trebuie făcute în decade și viața trebuie trăită în secunde. Sunt 90% sigur că așa va fi.

Mihaela Ivan: Mulți analiști spun că domnul Iohannis o să ne dezamăgească și nu o să-și termine mandatul acesta.

Ioan Dan Niculescu: Mulți analiști nu ne dădeau nici o șansă acum 4 luni. Acestea opinii le-am văzut ca pe niște provocări, nu ca pe niște obstacole. Trăim într-o societate democratică, iar mediul online dă o altă dimensiune acesteia. Fiecare este liber să spună ce vrea, să creadă ce vrea și mai ales să voteze cum consideră. Sunt încrezător pentru un om pentru care au vorbit faptele și am tendința de a nu da atenție vorbelor, pentru că se spun ușor se uită repede.

Îi mulțumesc foarte mult lui Ioan pentru disponibilitatea, încrederea și oportunitatea pe care mi-a oferit-o. Pasiunea, profesionalismul, diplomația sa, caracteristici împărtășite de membrii echipei pe online care a lucrat pentru Klaus Iohannis te fac să înțelegi și mai bine de ce l-au ales românii.

Discuția cu Ioan nu mi-a schimbat opțiunea politică și ce cred că se va întâmpla pe plan politic și social în România, dar am învățat de la el că în orice proiect, dacă e să alegi: „Alege oamenii care vor, nu pe cei care știu”.

PS: Pentru cei care mă citesc, nu mai există nici o îndoială că sunt de stânga. Ideologia socialist democrată, anumite convingeri personale, mă duc înspre această direcție și  îmi asum asta.

People&People…

3

Comments