Manafu a scris un articol despre 3 tendințe în amenințările cibernetice pentru 2017.  Vă recomand să-l citiți, că-i foarte bine structurat:

  • Atacuri la adresă statelor;
  • Atacuri la adresă companiilor;
  • Atacuri la adresă utilizatorilor.

Așa cum punctează și el, securitatea informațiilor și a dispozitivelor interconectate vor da bătăi de cap utilizatorilor individuali,  companiilor și statelor, în anii ce vor urma.

Dacă printre cele mai răspândite amenințări cibernetice din anul 2016 a fost ransomware, 2017 va continua tot pe tendința aceasta, dar mai alert și bineînțeles putem să ne așteptăm și la alte surprize.

Totuși, cum ne putem proteja împotriva acestora?

– Back-up. Păstrați fișierele pe mai multe dispozitive de stocare intern sau extern, în cloud;

– Folosiți un program antivirus. IMPORTANT!- actualizat;

– Mare atenție la extensiile fișierelor pe care le primiți  pe email:  .exe .rar .scr. Evitați să le deschideți, dacă ceva vi se pare ciudat.

Noi tot atragem atenția utilizatorilor, însă când vezi că 38% dintre organizațiile financiare nu sunt capabile să distingă între un atac și activitatea normală a clienților, realizezi cât de acută este problema, iar paguba de circa 1 miliard de dolari/2016, din astfel de atacuri,  pare firească.

Astfel, sondajul realizat de Kaspersky Lab și B2B International care atrage atenția asupra acelui procent îngrijorător de 38%, a arătat că băncilor și organizațiilor de plată le este greu să țină sub control frauda financiară, în contextul mediului conectat și complex din punct de vedere tehnologic, din prezent.

Studiul mai  arătat că:

  • 50% dintre organizațiile de servicii financiare intervievate sunt de părere că frauda financiară online este în creștere;
  • 41% dintre companii au implementat o soluție de securitate cibernetică in-house;
  • 45% se bazează pe o soluție de la banca lor, pentru a face față riscurilor;
  • 46% dintre companii au implementat fie doar parțial o soluție împotriva fraudei financiare, fie nu au implementat nimic;
  • DOAR 57% au o soluție de securitate anti-fraudă specializată.

Rezultatele arată că aproximativ jumătate dintre companiile care își desfășoară activitatea în domeniul plăților electronice folosesc soluții care nu sunt specializate și care, conform statisticilor, dau un procent mare de alarme fals pozitive.

Folosirea incorectă a unor sisteme de securitate poate duce și la blocarea tranzacțiilor. În plus, trebuie remarcat că problemele de funcționare a plăților pot determina pierderea clienților și, implicit, a profitului. Frauda în sine nu este singura problemă, instituțiile financiare trebuie să reducă numărul de alarme false în sistemele lor și să ofere cele mai bune servicii posibile pentru clienții lor.

“Având în vedere competiția acerbă pe piața de servicii financiare, o relație de încredere între clienți și instituția lor este un factor decisiv pentru prosperitatea pe termen lung a oricărei companii.

Interdependența relațiilor digitale între toți jucătorii de pe piața de servicii financiare mai are o implicație, aceea că, dacă o organizație are o problemă cu un serviciu digital (din cauza unei fraude, a unei scurgeri de date, a unui atac cibernetic etc.) efectele se pot răspândi la toate celelalte organizații din domeniu. Pentru că volumul, și așa mare, de cereri din partea clienților, pentru tranzacții online, continuă să crească, toate companiile (clienții care interacționează cu platforme digitale, infrastructura, datele și angajații lor) ar trebui să fie sigure și pregătite.

Este foarte important, prin urmare, să folosească soluții specializate de prevenire a fraudelor care să le asigure clienților cel mai convenabil și sigur serviciu posibil”, declară Ross Hogan, Kaspersky Lab Global Head of Fraud Prevention.

Experții Kaspersky Lab le recomandă băncilor și serviciilor de plată să utilizeze soluții complexe de securitate împotriva fraudelor online, pentru a-și proteja clienții, pe mai multe niveluri. O astfel de soluție este platforma Kaspersky Fraud Prevention, care include instrumente de control al amenințărilor, instalate pe dispozitivele clienților, precum și componenta de server, localizată în infrastructura de informații a băncii. Aceasta oferă o protecție complexă, pentru online și mobile banking.

Atac cibernetic sau activitate normală a clienților? 38% dintre organizațiile financiare… habar nu au.

Keep in touch!

3

Comments